Publicul plătit să participe la talk-show-urile televiziunilor aplaudă, râde sau face gălăgie numai la ordin şi doar pe bani. Se îmbracă după reguli impuse, niciodată strident, nu au voie să vorbească între ei şi ascultă de un şef care le spune când au voie să râdă sau nu. Unele emisiuni au nevoie de spectatori tineri, altele de oameni aflaţi deja la vârsta a doua, însă în toate cazurile aceşti spectatori se poartă ca nişte maşini teleghidate. Avantajul lor este că iau nişte bani şi au ocazia să vadă persoane celebre în preajma cărora nu ar ajunge altfel.
Care sunt riscurile când ai un public plătit şi nu plătitor? Unul dintre ele este dezvăluit de Virgil Ianţu. „Mie publicul adus la filmări nu îmi reacţionează cum îi reacţionează lui Jay Leno. Eu am un umor la care nu renunţ, dar care ori nu e priceput, ori nu sunt ei atenţi. Nu vreau să reacţioneze ca la alte emisiuni, aplaudând la comandă.
Sunt convins că, dacă ar fi public plătitor, nu plătit, aş avea o altă reacţie din partea lor”, a declarat Virgil Ianţu, prezentator al unor emisiuni precum „Vrei să fi miliardar“, „Big Brother“, „Copii spun lucruri trăsnite”, „Te crezi mai destept?“ şi “70 Show”, toate difuzate de Prima TV.
Moderatorii chiar ajung să-i cunoască pe cei din public. Unii chiar le ştiu numele. “Doamna Ana” este una din persoanele din public devenită celebră, cel puţin printre moderatorii de talk-show-uri. Cristina Cioran, prezentatoarea emisiunii “Am ceva de spus”, afirmă că s-ar putea chiar să o invite într-o emisiune.
Şi Cristina Cioran este de părere că ar avea altă reacţie de la public dacă acesta ar plăti bilet pentru a participa la emisiune, în loc să fie plătit pentru asta. “Normal că ar fi mai fain să fie public plătitor. Mi-ar plăcea şi mie să se vândă bilete”, afirmă prezentatoarea programului “Am ceva de spus”, difuzat de postul Ant