Civilizaţia întregului glob a intrat în zodia imaginii. Totul tinde să se vizualizeze. Chiar şi cartea destinată să fie citită devine uneori carte-obiect, oferită preponderent privirii ei globale. Oricum aspectul grafic al oricărei cărţi are astăzi o deosebită importanţă, pe care o mai avusese în evul mediu, când manuscrisele erau pictate, dar şi-o pierduse treptat după apariţia tiparului. Acelaşi fenomen se petrece şi în domeniul artelor spectacolului, unde decorul, care era doar fundal, sugerând mediul ambiant, tinde să devină partener cu drepturi egale al celorlalte mijloace de expresie ale spectacolului. Aceasta este chiar tema centrală a proiectului european interdisciplinar, Temps d' images, iniţiat de canalul cultural de televiziune ARTE. Şi cine putea să fie altcineva iniţiatorul unui atare proiect decât o televiziune, cea mai puternică dintre mijloacele mass-media, care s-a infiltrat în vieţile noastre, tocmai datorită impactului ei direct şi capacităţii de captare a atenţiei.
Programul Temps d' images, pornit cu şapte ani în urmă, şi finanţat de Uniunea Europeană, are ca principal colaborator La Ferme du Buisson, Scena Naţională din Marne-La-Vallée, amenajată într-o fostă fabrică, transformată într-un spaţiu destinat creaţiei artistice internaţionale, pentru artele vizuale şi artele scenei. Proiectul şi-a propus să stabilească o cât mai strânsă legătură între artişti din cele două zone, caracteristic fiind faptul că imaginea video sau multimedia nu este doar decor, ci parte a dramaturgiei spectacolului. Programul s-a extins în zece ţări europene, între care şi România, plus Canada. Partenerul român este Asociaţia ArtLink, condusă de doi tineri manageri deosebit de activi, Miki Branişte şi Andreea Căpitănescu, care în numai trei ani de activitate s-au afirmat atât pe plan naţional, prin cele două ediţii de până acum ale Festivalului Internaţiona