Politicile de responsabilitate sociala ale companiilor multinationale le fac pe acestea sa fie mai "generoase" atunci cand vine vorba de donatii. Unele dintre acestea ajung sa doneze pana la 178.000 de euro pentru un proiect caritabil.
"Cele mai multe dintre companiile care fac donatii sunt cele multinationale care au politici de responsabilitate sociala, cu informatii asupra beneficiilor acestor proiecte atat asupra comunitatii, dar si asupra angajatilor sau a clientilor, ca urmare a intregii afaceri. De asemenea, si companiile romanesti au trecut testul primilor ani si isi doresc sa sustina copiii vulnerabili si marginalizati", explica Despina Andrei, fundraising manager la UNICEF, organizatie a carei misiune este sa promoveze protectia drepturilor copiilor, sa contribuie la satisfacerea nevoilor de baza ale acestora si sa mareasca posibilitatile copiilor de a-si valorifica la maxim potentialul.
In cadrul UNICEF, organizatie a Natiunilor Unite pentru drepturile copiilor care si-a inceput activitatea pe plan local in 1991, strangerea de fonduri se realizeaza pe cateva canale specifice: in urma unor evenimente, sumele de bani pot veni de la corporatii, prin direct marketing sau prin donatii online. La acestea se adauga o noua metoda de a strange fonduri: apelurile catre persoane fizice sau firme mici si mijlocii. Mai mult decat atat, exista si situatii in care banii vin fara sa-i ceri.
"Un aspect neasteptat este acela ca suntem contactati de companii care au aflat de faptul ca avem nevoie de fonduri pentru finantarea unor proiecte, fara sa fi solicitat in mod direct noi acest sprijin," explica Andrei, care adauga ca bugetul pe 2008 al UNICEF este de 3,5 mil. de dolari (2,8 mil. euro), 25% din acesti bani fiind fonduri stranse pe plan local.
Inceputul activitatii de strangere de fonduri al UNICEF a fost facut cu ajutorul evenimentelor. Acestea