Lupta bancilor pentru clienti incepe sa se mute din sucursale si media in universitati.
Tot mai multe banci incearca sa isi asigure potential pentru cresterea viitoare a portofoliului de retail prin atragerea studentilor, carora le ofera pachete speciale de produse si servicii, comisioane mai mici sau reduceri la platile cu cardul la comerciantii parteneri.
Printre bancile care au inclus in oferta lor pachete de produse special adresate tinerilor se numara BCR, BRD, ING. Alaturi de acestea, sunt banci care nu au promovat pachete speciale, ci au iesit doar cu o oferta de finantare de studii in strainatate, spre exemplu, Banca Transilvania, Unicredit Tiriac sau CR Firenze.
Studentii sunt considerati "parteneri strategici", in ideea de a fideliza un client de la primul lui contact cu sistemul bancar, in speranta ca va ramane alaturi de banca si cand va avea un potential de castig mai ridicat.
"Nu urmarim profitabilitatea imediata pe aceasta linie de afaceri. Este o investitie pe termen lung", admite Sorin Mititelu, directorul executiv al Directiei dezvoltare afaceri si produse retail din BCR. Banca a venit recent cu un pachet dedicat, care reuneste un cont curent cu card atasat si servicii de tranzactionare pe platformele de call-center si internet-banking. Aceasta este practic o revitalizare a unui proiect mai vechi.
Pachetul aduce tarife preferentiale - platile de facturi la bancomatele proprii si interogarile de sold nu sunt taxate, iar patru tranzactii sunt oferite gratuit in fiecare luna, cate doua pe platformele de internet si call-center.
Sorin Mititelu spune ca in prezent piata serviciilor pentru studenti este atomizata, mai multe banci avand oferte dedicate. BCR si-a planificat sa atraga 30% din cei 500.000 de studenti inclusi in invatamantul de zi, in orizontul urmatorilor trei ani, ceea ce i-ar asigura pozitia de lider pe ac