» In colectia de la Muzeul de Istorie Galati se afla un automobil triciclu "Dion Bouton", model 1898.
» Caroseria modelului din colectie este neacoperita, este din lemn de frasin, pasagerii stand fata in fata, doi cate doi.
In colectia de la casa "cuza", in care a locuit primul domnitor al Principatelor Unite pe vremea cand era parcalab de Galati, se afla un automobil de epoca ravnit de compania Toyota, care a oferit pentru el 800.000 de euro. Este un "Dion Bouton", model 1898. Contele Albert de Dion si colaboratorii sai, mecanicii Georges Bouton si Trepardoux, au construit primul automobil cu aburi in 1883, iar in anii ce au urmat si-au perfectionat inventia. Automobilele "Dion Bouton" anticipeaza autovehiculele cu tractiune integrala din zilele noastre, rotile din spate fiind actionate de motorul cu aburi si transmitand miscarea, printr-o curea, rotilor din fata. Modelul construit in 1884 atingea o viteza de 30 km/h, iar in 1887, mecanicul Georges Bouton a castigat cu un astfel de autoturism primul raliu auto organizat oficial in Franta de revista "Velocipede", viteza cu care a reusit aceasta performanta fiind de 60 km/ora.
Automobilul expus la "Casa Cuza" este derivat din modelul de triciclu lansat la 1894 si care a cunoscut un mare succes de piata, fiind produs si vandut in 21.800 de exemplare. Rotile cu butuc, janta si spitele echipate cu pneuri de 20 de toli, sunt protejate de aripi arcuite, realizate din lemn de frasin modelat prin fierbere si presare, sasiul este din teava de otel, intarit pe puntea din spate cu traversa si teava de legatura. La modelul expus la Galati, partea mecanica se remarca prin marea originalitate si rafinamentul tehnic, motorul, situat vertical, avand blocul cilindrului realizat din fonta, inchis printr-un carter din aluminiu. Automobilul are trei viteze pentru mersul inainte si una pentru mersu