Bucureştenii pot semnala problemele reţelelor edilitare la un număr de telefon unic, după ce, sâmbătă, municipalitatea a pus în funcţiune Dispeceratul Integrat de Urgenţă (DIU). Sursa: Agerpres
Astfel, oamenii pot suna gratuit la 0800.800.882 pentru a reclama orice problemă legată de telefonie, electricitate, apă, canalizare, gaz, transport în comun şi semaforizare, dar pot semnala şi gropile care apar „peste noapte“ pe străzile din oraş.
Plângerile vor fi triate şi transferate societăţilor de utilităţi, iar după rezolvarea defecţiunilor, informaţiile se vor întoarce la DIU, pentru ca şi celelalte servicii de utilitate publică să intervină, dacă este cazul. „Până în prezent dispeceratele funcţionau separat, acum simplificăm lucrurile. Dacă pica un stâlp, cetăţeanul unde dădea telefon? La Luxten? La Electrica?“, a explicat primarul general, Sorin Oprescu. El a apreciat că, prin monitorizarea sesizărilor primite, autorităţile pot urmări fiecare intervenţie în carosabil, astfel încât asfaltul să fie reparat imediat după ce s-a lucrat la o conductă.
Potrivit directorului Administraţiei Străzilor, Alina Roman, problemele sesizate de cetăţeni vor fi rezolvate „în termen de 72 de ore, în condiţii meteo favorabile“.