Bucureştiul a ratat recent o superproducţie cu Benicio del Toro şi Anthony Hopkins, din cauza preţurilor piperate. Londra sau Berlinul pot fi mult mai „profitabile” Estul Europei începe să-şi piardă aura de „paradis” visat de producătorii străini pentru filmele lor. Bucureştiul şi Budapesta, destinaţii frecvente pentru producţiile străine, în ultimii ani, nu mai fac faţă unor oraşe precum Londra, Paris, Luxemburg sau New York. De la „Cold Mountain” (2002) încoace, nici un alt film n-a mai venit în România cu o desfăşurare de forţe similară.
Capitala României îşi alungă cu bună ştiinţă producătorii dispuşi să vină aici, din cauza taxelor ridicate şi infrastructurii deficitare. Dacă New York-ul nu percepe nici o taxă pentru filmările în oraş, Bucureştiul cere între 400 şi 600 de euro pe zi de filmare, în funcţie de zonă (cu o „înlesnire” pentru peliculele în care figurează cel puţin 50 de actori români - între 270 şi 400 de euro), la fel sau chiar mai mult decât în Londra, care taxează cu circa 400 de euro. În mod paradoxal, capitala Marii Britanii, cea mai costisitoare din Europa, poate fi mai ieftină decât Bucureştiul, când vine vorba de filme. Potrivit directorului de marketing al Castel Film, Bogdan Moncea, nici în Budapesta ziua de filmare nu costă mai mult de 150-200 de euro, în timp ce Berlinul cere un simbolic 100 de euro.
Emily Blunt: „Nu mai vreau în Bucureşti”
Într-un articol publicat recent de revista „Variety”, producătorii americani de la Universal Studios declară că, după ce au prospectat piaţa din Bucureşti şi Budapesta, pentru superproducţia „The Wolf Man” – un remake după filmul din 1941 al lui Lon Chaney Jr - au decis să rămână la Londra. „Scutirile financiare de care beneficiem aici au cântărit la fel de greu în decizia noastră ca şi partea creativă.
Am vrut să valorificăm la maximum bugetu