Relatia dintre angajat si angajator este ca o poveste de dragoste, spunea un CEO de banca in timpul cercetarilor pentru efectuarea studiului Best Employers 2007-2008, realizat de catre Hewitt Associates, unul dintre cei mai reprezentativi jucatori la nivel mondial in consultanta de resurse umane.
Ca orice relatie insa, poate fi si extrem de fragila, dar exista cazuri in care poate dura toata viata. Secretul? Un management al talentelor facut cu atentie si responsabilitate.
Intocmai ca intr-o relatie, si in companii, dupa "luna de miere", apar, inevitabil, primele dezamagiri. In general, dupa primele 12-18 luni de la angajare, implicarea angajatilor scade dramatic de la 69% la 53%.
In timp ce trei din patru angajati noi care se alatura companiei cred ca organizatia este atragatoare pentru oamenii talentati, dupa un an de lucru in companie, jumatate dintre angajati incep sa se indoiasca de acest lucru, ceea ce reprezinta o amenintare pentru manageri si pentru specialistii de HR care sperau ca tinerii cu cel mai mare potential sa devina urmatorii angajati performanti ai organizatiei.
Mai mult decat atat, chiar daca companiile investesc, in medie, 1.400 de euro pe an per angajat pentru activitatile de training, riscul ca angajatii sa fie sedusi foarte usor de alte companii si sa plece este foarte mare.
Motivul pentru care scade implicarea este faptul ca dupa ce petrec mai mult timp in companie, angajatii, adesea, simt ca nu au primit ce li s-a promis. Este usor pentru companii sa creeze anunturi atragatoare pentru joburi, dar este mai dificil sa-si pastreze promisiunile si oamenii.
Exista date concrete care recomanda anumite companii ca fiind printre cei mai buni angajatori: au rate de fluctuatie cu 15% mai mici decat media celorlalte companii, primesc de patru ori mai multe CV-uri, iar numarul mediu de zile de absente este cu 45