Consiliul Local Municipal a aprobat regulamentul in baza caruia va functiona, de acum inainte, activitatea de blocare, ridicare, transport, depozitare si eliberare a autovehiculelor stationate neregulamentar pe domeniul public. Potrivit acestui document, motivul organizarii acestei activitati este "protejarea si refacerea spatiilor verzi, asigurarea protectiei pietonale si rutiere, fluidizarea traficului rutier, decongestionarea drumurilor publice, facilitarea accesului la obiectivele de interes public, optimizarea transportului in comun, diminuarea problemelor legate de parcarea la domiciliu si cea la destinatie, eliberarea domeniului public de autoturismele abandonate".
Chiar daca aceasta activitate nu este noua pentru orasul Braila, consilierii au decis sa stabileasca reguli mai clare pentru desfasurarea ei si, nu in ultimul rind, sa se intre in legalitate, dupa ce o hotarire judecatoreasca a stabilit recent ca modul in care se desfasura ridicarea masinilor pina acum nu a fost unul legal. Astfel, daca pina de curind, de acest tip de serviciu se ocupa o firma privata, care avea un protocol de colaborare cu Primaria, in baza unei simple dispozitii de primar, mai nou, lucrurile vor fi gestionate de catre Directia de Administrare si Gospodarire Locala, in calitate de operator. Operatiunea de blocare se va realiza asupra "vehiculelor de orice marca", insa cu mici exceptii: masinile Politiei, Ambulantei, Protectiei Civile, Jandarmeriei, MAPN, Ministerului Justitei, SMURD, unitatilor speciale ale SRI si SPP, autoturismele din dotarea autoritatilor publice si ale serviciilor descentralizate, aflate in misiune. Constatarea opririi sau stationarii neregulamentare se va face de catre Politia Rutiera, Politia Comunitara si reprezentantii DAGL, imputerniciti prin dispozitia primarului.
In ce priveste firma care se va ocupa efectiv de blocarea rotilor, sta