Utilizarea acestei aplicaţii facilitează comunicarea angajaţilor, dar există riscul ca aceştia să piardă timp cu discuţii personale. Sursa: EVZ
În cadrul multor companii, messengerul este o „unealtă“ de comunicare internă, care reduce foarte mult costurile. Însă există şi situaţii în care utilizarea acestui program se face în scop personal şi astfel se diminuează din eficienţa muncii angajaţilor.
Conform sondajului „Stai pe messenger în timpul programului?“, realizat de portalul www.bestjobs.ro, dintre persoanele care au participat, 60,3% au răspuns negativ, în timp ce 39,7% afirmă că folosesc această aplicaţie în scopuri personale la locul de muncă. Este într-adevăr folositor messengerul la serviciu sau este doar o modalitate prin care angajaţii devin mai puţin eficienţi?
Transmiterea informaţiilor se face mult mai rapid
În orice meserie care implică folosirea unui calculator conectat la internet, utilizarea messengerului poate contribui eficient la transmiterea rapidă a informaţiilor, spun specialiştii în carieră. „Sunt situaţii în care o scurtă propoziţie pe messenger către un coleg te poate ajuta să afli statusul unui proiect comun“, este de părere Alina Negrea, consultant în cadrul companiei Advice Human Resources, din Capitală.
Această aplicaţie este folosită cel mai des în companiile din IT, unde, de exemplu, programatorii care au probleme cu o linie de cod sau cu un „bug“ (o eroare) pot cere ajutorul colegilor.
De cele mai multe ori, messengerul facilitează procesul de comunicare, atât timp cât mesajul transmis este unul ce ţine de atribuţiile jobului respectiv.
Deşi se poate dovedi folositor în mediul organizaţional în anumite situaţii, utilizarea messengerului este dezaprobată de majoritatea companiilor. „Este deranjant să-mi văd angajaţii cum, în loc să-şi facă tre