Producatorii de bauturi racoritoare mizeaza pe cresterea consumului si in 2009 si spun ca apa minerala va fi ultima afectata de criza. Se va mentine insa avansul de peste 30% din primul semestru?
Dupa ce si-au vazut afacerile crescand cu un ritm anual de peste 20% in perioada 2004-2007, Coca-Cola si Pepsi - cele doua multinationale aflate in fruntea clasamentului din industria soft drinks - prognozeaza intrarea pietei intr-o etapa cu cresteri moderate.
"Dupa trei ani de crestere exploziva a pietei romanesti, inclusiv pe segmentul bauturilor racoritoare, ne asteptam sa vedem o usoara incetinire a ritmului anual de dezvoltare. Acest trend este dictat mai degraba de dinamica de pana acum a pietei de profil si mai putin de contextul economic actual. De aceea, previzionam continuarea cresterii pietei de soft drinks in 2009", spune Mike Holmes, presedintele Pepsi Americas Romania.
Si Dragos Militaru, directorul Coca-Cola Company pe Romania si Moldova, sublinia intr-un interviu acordat ZF la finele lunii trecute ca marea schimbare pe care o vede pe piata in acest an este diminuarea ratelor de crestere. Datorita estimarilor mai putin optimiste privind vanzarile din acest an, deja este vizibila pe piata reducerea bugetelor de promovare ale companiilor din soft drinks.
"In noul context, ne-am redistribuit investitiile de marketing pentru a le maximiza productivitatea, insa acestea raman in 2008 peste nivelul investitiilor din 2007. Ne ajustam, asadar, operatiunile de afaceri la contextul extern. In Romania, am continuat sa crestem afacerea noastra cu o dinamica cel putin egala cu cea a pietei", precizeaza reprezentantii Coca-Cola Company Romania.
La randul sau, Mike Holmes subliniaza ca planul de investitii de peste 100 de milioane de dolari pentru constructia unei fabrici la marginea Bucurestiului, anuntat in 2007, nu va fi afectat de criz