Retailerul de electronice si electrocasnice Altex a reestimat in scadere tinta de vanzari la 360 - 370 de milioane de euro, cu 15% fata de bugetul de 430 de mil. euro estimat la inceputul lui 2008. Prima rectificare in scadere a vanzarilor, la 400 mil. euro a fost realizata la inceputul verii.
"Acum nu ne mai uitam la volumele de vanzari, ci mai mult la stocuri si alti indicatori de performanta. Probabil la finalul anului vom termina cu vanzari de 360-370 mil. euro", a declarat Dan Ostahie, presedintele Altex. In 2007 compania a inregistrat o cifra de afaceri de 314 mil. euro
Pentru ultimele trei luni ale anului, in contextul crizei financiare mondiale si a reducerii apetitului de consum al populatiei, Altex a bugetat vanzari de 120 de milioane de euro, dupa ce in primele trei trimeste reteaua de magazine a consemnat afaceri de 248 de milioane de euro, in crestere cu 38% fata de aceeasi perioada din 2007.
"Vom avea si in acest an perioada sarbatorilor, cu o crestere importanta a vanzarilor, dar este mai potrivit sa vorbim acum de supravietuire decat de crestere, in contextul in care in toate sectoarele exista companii care vor iesi din piata", a spus Ostahie.
Ostahie a adaugat ca in prezent Altex nu este afectata de criza financiara mondiala, deoarece a reusit sa finalizeze restructurarea retelei de vanzari prin trecerea la suprafete mari si pentru ca investitiile importante in dezvoltare au fost deja realizate.
Altex a anuntat in acesta vara extinderea in Ucraina, prin deschiderea primului magazin, la Odessa, in 2009. "Dezvoltarea in Ucraina va incepe dupa 2011, cand vor fi construite un numar mare de proiecte comerciale", a spus Ostahie.
Retailerul de electronice si electrocasnice Altex a reestimat in scadere tinta de vanzari la 360 - 370 de milioane de euro, cu 15% fata de bugetul de 430 de mil. euro estimat la inceputul lu