Municipiul Arad beneficiază de câţiva ani de şosea de centură. În ultimii doi ani, situaţia a devenit însă insuportabilă, din cauza unor grave erori de proiectare. Având în vedere că are o singură bandă pe sens, depăşirea este practic imposibilă, în condiţii de trafic normal pe sensul opus.
Şoseaua de centură a Aradului este un calvar pentru că nu au fost realizate pasarele care să degreveze cele două treceri de cale ferată cu care se intersectează. Ambuteiaje frecvente paralizează zilnic sute de tiruri şi mii de autoturisme, obligate să aştepte la bariere zeci de minute. Uneori, timpul de aşteptare la barieră depăşeşte şi două ore, atunci când coloana de maşini este blocată la trecerea de cale ferată dinspre Micălaca şi se întinde până în cartierul Gai – pe o distanţă de mai bine de zece kilometri.
"Aradul are şosea de centură, dar pentru noi, şoferii, este ca şi cum nu ar avea" – spune Viorel Moghioroşi, şofer profesionist la o firmă de transport internaţional din Hunedoara. La câte un drum în străinătate slăbesc uneori trei-patru kilograme. Condiţiile sunt foarte grele şi este o foarte mare diferenţă între occident şi România: la noi nu ai toalete pe marginea drumului, nu ai de unde lua apă. Pe toată şoseaua de centură a Aradului nu sunt decât refugii lângă hoteluri sau pensiuni. Acolo se plăteşte. În afară de cele două benzinării din capătul cartierului Grădişte, noi nici în benzinării nu putem intra, că nu avem unde parca", ne declară Viorel Moghioroşi. Cătălin Lupu este din Arad. S-a lăsat de serviciu tocmai din cauza traficului infernal de pe centură. Era şofer de tir. "Nu îmi mai spune nimic, că iar mă enervez. M-am lăsat de serviciu, pentru că nu suportam să mă coc în cabină", zice Lupu.
INFERNAL
Cartierul Subcetate este unul dintre cele mai selecte zone rezidenţiale ale municipiului Arad. Dacă pe vremuri acest spa