Creşterea cu 50% a salariilor profesorilor nu rezolvă problemele educaţiei şi măreşte diferenţele salariale din sistemul de educaţie românesc. Majorarea salariilor nu rezolvă principalele probleme ale învăţământului românesc. Dimpotrivă, diferenţele salariale între diferite grade vor creşte. Profesorii intră astăzi în grevă de avertisment pentru că legea majorării salariilor a fost amânată până anul viitor. Nemulţumirea dascălilor poate fi îndreptăţită dacă facem comparaţie între salariile lor şi cele ale colegilor lor europeni.
Însă, chiar dacă ar fi pusă în aplicare, legea majorării cu 50% a salariilor din educaţie nu ar rezolva problemele învăţământului. Profesorii înşişi susţin că, odată pus în aplicare, actul normativ ar mări diferenţele salariale dintre dascălii începători şi cei cu experienţă.
Rectorul Universităţii Bucureşti, profesorul Ioan Pânzaru, arată într-un articol apărut în ultimul număr al revistei “Tribuna Învăţământului” că noua lege de salarizare va mări scara de salarizare între angajaţii unei universităţi şi nu-i va încuraja deloc pe tineri să rămână la catedră.
Profesorul susţine că, în prezent, profesorii câştigă disproporţionat de mult în raport cu asistenţii, lectorii şi conferenţiarii. “În loc să reducă scara de salarizare, de la raportul 1:6, actualmente între salariul unui asistent şi acela al unui profesor, la 1:3, aşa cum este în majoritatea ţărilor europene, procedând prin ridicare de jos în sus şi îngheţare la vârf, parlamentarii noştri au înţeles pe dos: au produs creşteri salariale prin care se vor mări veniturile cu 73,7% la profesori şi numai cu 54% la celelalte grade”, arată rectorul Ioan Pânzaru.
Cât câştigă profesorii în Europa
Cifrele vorbesc de la sine. Cel mai bine plătiţi europeni sunt profesorii englezi. Un dascăl începător câştigă în Anglia 6.