Dupa o perioada indelungata in care audientele cotidianelor centrale si ale revistelor romanesti au urmat un trend descendent, intervalul iulie 2007-iulie 2008 aduce cresteri pentru cele mai multe titluri auditate, potrivit ultimelor date furnizate de Studiul National de Audienta (SNA), realizat de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT).
Comparativ cu studiul realizat pentru perioada 23 aprilie 2007-13 aprilie 2008, valul SNA din perioada 16 iulie 2007-21 iulie 2008 arata ca majoritatea ziarelor au inregistrat cresteri ale audientelor.
Astfel, clasamentul cotidianelor centrale este condus in continuare de tabloidul Libertatea, cu o crestere de 53.000 de cititori (de la 1.300.000 la 1.353.000 de cititori), urmat de cotidianul sportiv Gazeta Sporturilor, cu 750.000 de cititori, in crestere cu 72.000 de cititori fata de valul de date anterior, si de Jurnalul National, cu 736.000 de cititori, in scadere cu 0,8%.
In topul primelor zece publicatii centrale urmeaza Pro Sport, cu o audienta de 587.000 de cititori pe editie (+51.000 de cititori fata de valul de date anterior), Evenimentul Zilei cu 547.000 de cititori (+1.000 de cititori), tabloidul CanCan, cu 489.000 de cititori (+97.000 de cititori), cotidianul generalist Adevarul, cu 398.000 de cititori (+21.000 de cititori), tabloidul Click, cu 383.000 de cititori (+53.000), Romania Libera, cu 253.000 de cititori (+32.000 de cititori) si Gandul, cu 225.000 de cititori (+34.000).
Lider al segmentului de reviste lunare pentru femei ramane Femeia, editata de Sanoma Hearst, cu o audienta de 521.000 de cititori pe editie. De asemenea, clasamentul este completat de Ce se intampla, doctore? (430.000 de cititori pe editie) si Avantaje (302.000 cititori).
In ceea ce priveste publicatiile saptamanale, cititorii romani prefera in continuare Pro TV Magazin, cu o audienta medie de 873.000 de cititori