Atitudine. Dorinta de a invata si a se perfectiona. Stabilitate si fidelizare cu privire la job-ul lor. Mai putina specializare si experienta si mai mult entuziasm. Sa stie sa vorbeasca in mai multe limbi straine ca araba, ceha, poloneza, suedeza, daneza sau norvegiana. Acestea sunt cateva criterii pentru viitorilor angajati ai companiilor prezente la targul de job-uri “Angajatori de top”.
Peste 60 de companii s-au inghesuit pe holurile Salii Palatului pentru a-si prezenta oferta de job-uri. De cealalta parte, vizitatorii targului, majoritatea studenti sau proaspat absolventi, au venit inarmati cu un teanc de CV-uri pe care le-au plasat pe mesele angajatorilor.
Printre cele mai cautate domenii s-au numarat companiile care ofera servicii de IT si companiile de telefonie mobila. Desi ar fi fost de asteptat o anumita rezerva a pietei fortei de munca in ceea ce priveste bancile, la standurile BRD, Raiffeisen si mai putin ale ING Bank vizitatorii au stat la coada pentru a afla amanunte si pentru a-si depune CV-urile.
“ Citesc in fiecare zi despre criza, stiu ca situatia pe plan mondial e tulbure dar nu imi este teama sa ma angajez in banca. Asta vreau sa fac mai departe si de-asta am si facut o facultate economica” a declarat Marius Moroianu, student in ultimul an la ASE.
La polul opus s-au situat companiile de asigurari prezente cu oferte atractive dar neinteresante pentru tinerii veniti la targ. In aceeasi situatie s-au aflat si companiile din industria de consum – Carffour, Kaufland sau Auchan.
Pe langa job-uri propriu-zise, companiile au oferit celor interesati posibilitatea de a fi « trainee ». Plecand de la ideea ca sistemul romanesc are un numar sporit de specialisti dar si un numar insuficient de manageri, inscrisii in program vor efectua stagii in mai multe departamente ale companiei - retail, departamentul financiar, de resurse uma