La confluenta genurilor – liric si dramatic –, o impresionanta calatorie spre limite. Nu doar metaforic, desi, in multiplicitatea elementelor de discurs, metafora constituie nota dominanta a reprezentatiei. Cine cauta aici simpla poveste se va simti frustrat. Este teatru cantat, „nonverbal“, cum isi prezinta regizorul Alexandru Darie spectacolul, dar nu opera, in sensul clasic cel putin, dupa partitura compozitorului Adrian Enescu, prelucrand teme din opera baroca a lui C.W. Glück, in versiune contemporana. Lucrare careia i s-a dedicat timp de doi ani, fiindca odata cu rigorile „transcrierii“ trebuia sa raspunda cerintelor scenei, proiectului acestei odisee teatrale in principal; substanta de inspiratie chemand, parca de la sine, reprezentarile consecvente, jocul insolit al trupei de actori si cantareti, prin conglomeratul de motive si simboluri universale ce se deschide in regimul corespondentelor, adesea spre un nou inteles. Parte sugerat de proiectiile video concepute de Daniel Gont, in scenografia semnata de arh. Octavian Neculai, autor totodata al costumelor, transfigurat in fulguranta epifaniilor plasmuite vizual/plastic, accente complementare evolutiei evenimentelor. Decorul figureaza un templu al religiilor vii si moarte, paradoxal ca o cale spre lumina, spatiu angajand misterul comuniunii – axul central al tragediei –, prin si dincolo de arhetipuri, personaje fabuloase ce insotesc avatarurile eroilor. Tragedia pierderii iubitei si calatoria lui Orfeu in infern pentru a o readuce la viata, dezlantuind fortele oculte, e strabatuta de cate o unda de umor, comicul ca vehicul al distantarii, pana la smulgerea mastilor. Dincolo de acestea se dezvaluie, in final, vulnerabilul chip omenesc. Orfeu si Euridice apar dedublati figurand sfasierea, fractura unei conditii-limita prin situatia dramatica a despartirii di