Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) pregăteşte pe ultima sută de metri un tun de sute de milioane de euro. Miza: întreţinerea drumurilor naţionale din ţară. Deoarece contractele vor fi încheiate pentru patru ani şi privesc deszăpezirea, repararea şi întreţinerea drumurilor, regii asflatului au uitat de pacea care a domnit între ei până acum şi au pornit un adevărat război fratricid.
Condiţia principală a desemnării firmelor câştigătoare la licitaţiile pentru operaţiunile de deszăpezire, întreţinere şi curăţenie a drumurilor este preţul cel mai mic. "Contractele de întreţinere multianuală pentru toate Direcţiile Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) din ţară trebuie încheiate până la data de 15 noiembrie. Unele licitaţii sunt blocate de firmele care se ceartă între ele. Spre deosebire de anii trecuţi, contractele vor fi încheiate pe următorii patru ani, nu pe un an, iar banii sunt şi ei pe măsură. Compania este în mijlocul certurilor şi va trage şi ponoasele dacă se întâmplă să ningă. CNADNR are posibilitatea ca în situaţii de urgenţă să încheie contractul cu firma care are cel mai mic preţ, chiar dacă licitaţia este contestată. Dacă instanţa emite o hotărâre definitivă şi irevocabilă prin care dă câştig de cauză firmei cu preţul mai mare, asta este, noi schimbăm contractul şi lucrăm cu firma respectivă", ne-a explicat Cristian Duică, director adjunct în cadrul CNADNR.
CONTRACTE
Cearta dintre regii asfaltului vizează contractele de întreţinere multianuală a drumurilor naţionale din Bacău, Botoşani, Focşani şi Iaşi. UMB Spedition, patronată de Dorinel Umbrărescu, a avut la licitaţie cel mai mic preţ, respectiv 116,9 milioane de euro, iar firma PA&CO, patronată de Costel Căşuneanu, în asociere cu Gecor şi Guard Security, a depus o ofertă de 179,14 milioane de euro. Diferenţa dintre cele d