Şapte ofiţeri sunt suspectaţi că ar fi avut legături cu o grupare de hoţi de maşini de lux. Sursa: EVZ
După „Fabrica de Permise din Argeş“, un nou scandal de corupţie mocneşte în Ministerul Internelor, de această dată la Serviciul Furturi Auto al Poliţiei Capitalei. Concret, şeful Serviciului, comisarul-şef Cristinel Grigorie, precum şi cei şase şefi ai Birourilor Furturi Auto (câte unul pentru fiecare sector) vor fi verificaţi de ofiţerii Direcţiei Generale Anticorupţie. Motivul: poliţiştii ar fi avut legături cu o grupare de hoţi de maşini care acţiona în Capitală.
Acestea sunt concluziile unui raport al Corpului de Control al Ministerului Internelor, care a luat la puricat toate dosarele „rezolvate“ de poliţiştii de la Furturi Auto, din ianuarie 2006 până în februarie 2008, când un agent, subordonat lui Grigorie, a fost arestat pentru legături cu mafia hoţilor de maşini de lux.
Zeci de maşini recuperate pe bani „grei“
Concret, poliţiştii sunt suspectaţi că, în schimbul unor „taxe“ care ajungeau chiar şi la câteva zeci de mii de euro, ar fi recuperat de la hoţii pe care-i protejau cel puţin 20 de maşini de lux (BMW Seria 5, Audi, Volkswagen, Mercedes sau chiar Range Rover). „Am descoperit, în total, 14.000 de dosare soluţionate cu AN (autor necunoscut), 3.400 dintre acestea vizând furturi de maşini de lux. În 20 de cazuri, din cele 3.400, reiese că păgubiţii şi-au recuperat maşinile. În alte câteva zeci de dosare însă nu s-a făcut nicio anchetă, deşi păgubiţii i-au şi descris, în detaliu, pe autorii furtului. Chiar dacă din actele depuse în cauzele respective nu reiese ce s-a întâmplat cu maşinile bănuim că şi acestea au fost recuperate“, au precizat surse judiciare.
Potrivit acestora, unul dintre cei care s-ar fi „bucurat“ de sprijinul „recuperatorilor cu epoleţi“ ar fi Vasile Turcu, acţionar la Club