Televiziunile comerciale implicate în vânzarea de publicitate nu au făcut publice tarifele pentru candidaţii la uninominal, încălcând Decizia Consiliului Naţional al Audiovizualului. Preţurile de publicitate electorală avansate de unele canale TV sunt halucinante: peste 10.000 de euro costă prezenţa unui candidat în programele din prime-time. Pentru a fi prezent într-o ediţie a emisiunii „Alege Premierul” de la Realitatea TV, un candidat la alegerile parlamentare trebuie să plătească televiziunii 20.000 euro, conform ofertei de publicitate electorală a grupului Realitatea-Caţavencu.
Potrivit aceluiaşi document, intrat în posesia „Adevărul”, preţul pe care candidaţii trebuie să-l achite pentru a apărea la programul „Realitatea te priveşte” este de 20.000 euro, iar pentru „Deschide lumea”, 10.000 euro.
Dezbatere sau promovare?
Toate aceste programe sunt prezentate ca fiind emisiuni de promovare electorală. Totuşi, Răzvan Dumitrescu, moderatorul, prestează muncă editorială, alături de analişti în studio (cazul ediţiei din 3 noiembrie, când a fost invitat ziaristul Bogdan Chireac), ceea ce arată clar că „Alege Premierul” este o dezbatere şi nu promovare electorală, aşa cum a fost „vândută” candidaţilor.
Decizia CNA precizează că accesul politicienilor la programele audiovizuale este de două feluri: emisiuni de promovare electorală (la care posturile private percep tarife unice) şi cele de dezbateri (cu acces gratuit).
Astfel, sub masca unei emisiuni de dezbatere (moderator, candidaţi şi analişti), Realitatea TV încasează bani de la politicieni pentru apariţie.
4.240 de ştiri = 3,5 milioane euro
În şedinţa de ieri, membrii CNA au precizat încă o dată că dezbaterile televizate şi ştirile sunt formate tv gratuite şi că toate posturile care vor încălca această prevedere vor