Dacă se va adeveri prognoza privind scăderea cu 30.000 de unităţi a vânzărilor de autovehicule noi în 2009, în condiţiile recesiunii de pe pieţele de export, aproape 300 de companii producătoare de subansambluri auto vor ajunge în pragul falimentului. Începånd cu luna iulie a acestui an, comerţul cu autovehicule noi a intrat în regres, după ani buni de creşteri impresionante. Şi dacă în vară principalii jucători de pe piaţă încă afişau figuri optimiste în privi
Dacă se va adeveri prognoza privind scăderea cu 30.000 de unităţi a vânzărilor de autovehicule noi în 2009, în condiţiile recesiunii de pe pieţele de export, aproape 300 de companii producătoare de subansambluri auto vor ajunge în pragul falimentului.
Începånd cu luna iulie a acestui an, comerţul cu autovehicule noi a intrat în regres, după ani buni de creşteri impresionante. Şi dacă în vară principalii jucători de pe piaţă încă afişau figuri optimiste în privinţa evoluţiei ulterioare, acum în ochii multora se citeşte disperarea. Numărul de comenzi înregistrat în octombrie, deşi neconfirmat oficial, pare să arate adevărata faţă a dezastrului. Sistemul de calcul al taxei de poluare, limitarea accesului la credite şi criza financiară din ce în ce mai vizibilă au împins piaţa pe tobogan în jos. De la o lună la alta, situaţia se agravează, iar şanse de redresare nu se întrevăd prea curånd. „Deşi industria auto a avut o evoluţie foarte bună în ultimii ani, ea a fost afectată de valul de importuri de maşini second hand din 2008. Cifrele de vånzări ale Dacia s-au resimţit. La fel şi cele ale altor firme din industrie. „Nu avem decåt de pierdut pe toată linia“, afirmă premierul Tăriceanu.
Pentru prima dată în ultimii ani se vorbeşte despre spectrul concedierilor masive, în special din zona producătorilor de componente. „Reţeaua de furnizori pentru industria auto romånească este formată din peste