Compania germană a fost înfiinţată în 1899. Fondatorul său a fost August Horch, iar numele „Audi“ a fost ideea fiului unuia dintre partenerii săi de afaceri, conform Wikipedia.Primul automobil Horch a fost fabricat în 1901, la Zwickau. În 1909, August Horch a fost obligat să se retragă din compania pe care o înfiinţase. A fondat alta în acelaşi oraş şi a continuat să folosească marca Horch. Foştii lui parteneri l-au dat în judecată pentru dreptul asupra numelui, iar un tribunal german a decis că brandul Horch aparţinea primei companii. August Horch a fost nevoit să renunţe să mai folosească numele său de familie în titulatura noii afaceri cu automobile, aşa că a organizat o întâlnire în apartamentul lui Franz Fikentscher, un partener de afaceri, pentru a găsi alt nume pentru compania sa. La întâlnire, fiul lui Franz studia în linişte latina, într-un colţ al camerei. La un moment dat, acesta s-a adresat tatălui său cu replica „Audiatur et altera pars“ (Să fie ascultată şi cealaltă parte!) şi a întrebat dacă ar fi o idee bună ca, în loc de „Horch“, compania să se numească „Audi“. De la „Horch“, în germană, au ajuns la „hark“, tradus prin imperativul „ascultă!“, care este echivalentul în latină al cuvântului „audio“. Ideea a fost acceptată cu entuziasm de toţi cei prezenţi. Uneori, se crede în mod eronat că Audi este un acronim de la „Auto Union Deutschland Ingolstadt“.
„Stăpânul inelelor“, după jumătate de secol Audi a început cu un motor în patru cilindri, de 2.612 centimetri cubi capacitate, urmat de un motor de 3.564 cmc, precum şi unul de 4,7 litri, dar şi unul de 5,7 litri. Maşinile au avut succes chiar şi în competiţiile sportive. Primul model cu şase cilindri a apărut în 1924, fiind echipat cu un motor de 4.655 cmc. August Horch a părăsit compania Audi în 1920. În luna septembrie a anului următor, Audi a devenit primul constructor german care a preze