Cu o foarte mare întârziere, au început să iasă pe bandă, din „fabrica de vot“, în speţă Parlamentul României, o mulţime de legi. Nu doar că începem să le pierdem şirul, dar ne temem şi de calitatea lor, mai exact de ce şi cum reglementează respectivele acte normative aspectele social-economice ale ţării. Lista proiectelor de lege aflate în aşteptarea votului este atåt de lungă încåt nu ne facem iluzii că parlamentarii ar putea să o dovedească
Cu o foarte mare întârziere, au început să iasă pe bandă, din „fabrica de vot“, în speţă Parlamentul României, o mulţime de legi. Nu doar că începem să le pierdem şirul, dar ne temem şi de calitatea lor, mai exact de ce şi cum reglementează respectivele acte normative aspectele social-economice ale ţării.
Lista proiectelor de lege aflate în aşteptarea votului este atåt de lungă încåt nu ne facem iluzii că parlamentarii ar putea să o dovedească pånă la intrarea în vacanţă. Ajungem însă chiar să ne dorim ca unele acte normative să intre (sau să fi intrat) pe måna altor legiuitori.
Nu de exemple ducem lipsă şi cu siguranţă presa va avea ce să povestească o lungă perioadă de timp de acum înainte. Noi ne oprim deocamdată la Legea nr. 199/208 pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 2/2008 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 51/1998 privind îmbunătăţirea sistemului de finanţare a programelor şi proiectelor culturale.
Legi fără norme
După cum se poate vedea, cultura este pe lista de priorităţi a legiuitorului romån, ceea ce nu poate decåt să ne bucure. Iniţiativele culturale de tot felul pot solicita şi obţine sprijin financiar de la Fondul Naţional Cultural (FNC). Resursele FNC sunt „multe şi mărunte“. Dintre acestea, 14 (vezi caseta) implică obligaţii din partea operatorilor economici, dar, în paranteză fie spus, aceşti operatori economici nu sunt definiţi în niciun fel. @N_P