Ultimul val al Studiului Naţional de Audienţă (SNA) realizat de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT), din luna iulie, aduce o veste bună pentru editorii de presă scrisă din România: cu foarte puţine excepţii, ziarele şi revistele au câştigat cititori. Declinul general al pieţei presei scrise din ţara noastră este un fenomen de altminteri global; săptămåna trecută, un ziar vechi şi cu mare reputaţie din SUA, Christian Science Monitor, s-a mutat pe internet, cu exce
Ultimul val al Studiului Naţional de Audienţă (SNA) realizat de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT), din luna iulie, aduce o veste bună pentru editorii de presă scrisă din România: cu foarte puţine excepţii, ziarele şi revistele au câştigat cititori. Declinul general al pieţei presei scrise din ţara noastră este un fenomen de altminteri global; săptămåna trecută, un ziar vechi şi cu mare reputaţie din SUA, Christian Science Monitor, s-a mutat pe internet, cu excepţia unei ediţii tipărite de weekend. Liderul pieţei romåneşti, Libertatea, a ajuns la o medie de 1.353.000 de cititori pe ediţie, cu 53.000 mai mulţi decåt la valul anterior, din aprilie, în timp ce Evenimentul zilei s-a stabilizat la 547.000 de cititori în medie pe ediţie. În segmentul ziarelor de referinţă, au înregistrat creşteri Romånia liberă (253.000 de cititori, cu 32.000 mai mulţi comparativ cu valul precedent) Gåndul (225.000 de cititori, cu 34.000 mai mulţi) şi Cotidianul (210.000 de cititori, cu 11.000 în plus). Pe de altă parte, singurul titlu de referinţă a cărui audienţă a scăzut este Jurnalul naţional - de la 742.000 de cititori la 736.000.
Absolut toate ediţiile de duminică ale ziarelor au afişat majorări ale audienţei. Liderul, Libertatea de Duminică, a atins nivelul de 772.000 de cititori în medie pe ediţie, în vreme ce singurul concurent de pe acest segment, Click de duminică, a înregistrat o creştere