Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) a anunţat, ieri, printr-un comunicat de presă, că va negocia cu compania Aero Vodochody din Cehia pentru „îmbunătăţirea ofertei depuse de investitor în vederea preluării pachetului de acţiuni deţinut la IAR Ghimbav”. De asemenea, reprezentanţii autorităţii au confirmat informaţiile noastre apărute în urmă cu două săptămâni potrivit cărora „cel de-al doilea ofertant, respectiv Marcovici Capital Limited Israel, a fost exclus de la procesul de privatizare deoarece documentele de participare nu au îndeplinit condiţiile impuse prin Dosarul de prezentare”.
Anumite voci din interiorul Autorităţii au acuzat faptul că Marcovici Capital Limited este o companie care încearcă să blocheze participarea IAR la această licitaţie tocmai pentru că în spatele său se află concernul Eurocopter.
Concernul Eurocopter ar fi intenţionat să formeze un consorţiu cu compania UTI şi cu încă doi dezvoltatori imobiliari pentru a prelua societatea braşoveană IAR Ghimbav, acesta fiind, de fapt, şi motivul pentru care Autoritatea a amânat până la 15 septembrie termenul până la care se puteau depune ofertele - la cererea Eurocopter şi a grupului UTI. În urma înţelegerii, cei de la UTI urmau să primească un contract pentru securitatea Aeroportului Internaţional Braşov - Ghimbav, în timp ce dezvoltatorii imobiliari care s-ar fi „înhămat” la afacere ar fi pus mâna pe terenul companiei. UTI şi cele două companii imobiliare ar fi trebuit să „pună la bătaie” cel puţin 9 milioane de euro, deoarece compania braşoveană a fost evaluată la 11 milioane de euro, iar orice preţ acceptat sub această sumă ar fi fost considerat unul „ajutat” de stat. Văzând că înţelegerea nu se poate realiza, grupul UTI a depus o cerere de amânare a termenului de depunere a ofertelor cu încă o lună. Autoritatea a respins, însă, această cerere, proprietarul UTI, Ti