Coca-Cola HBC Romania, cel mai mare jucator pe piata bauturilor racoritoare, si-a majorat vanzarile in volum cu un ritm putin sub 10% (high single digit growth) in trimestrul al treilea al anului fata de aceeasi perioada din anul 2007, potrivit unui raport financiar al companiei grecesti Coca-Cola Hellenic.
Rata de crestere in trimestrul III este similara celei inregistrate in al doilea trimestru, care s-a incadrat tot in categoria "high single digit".
Anul trecut, imbuteliatorul raporta ritmuri de crestere ale vanzarilor trimestriale de peste 10%. La jumatatea lui 2008 insa, compania semnala intr-un raport catre actionari ca Romania se numara printre pietele cu un mediu economic mai putin favorabil cresterii consumului in acest an, situatie generata de majorarea preturilor la alimente si combustibil.
Inrautatirea conditiilor pe piata locala de profil vine dupa ce, in 2007, Coca-Cola HBC Romania inregistrase un record al cresterii in volum pe ultimii sapte ani, cu un avans de 23% fata de 2006. Anul 2008 a debutat cu acelasi trend, compania greceasca raportand in trimestrul I "o crestere solida" a businessului din Romania.
Piata romaneasca de soft drinks (bauturi non-alcoolice), estimata la peste un miliard de euro, a avut in ultimii ani o dezvoltare accelerata, datorita cresterii consumului pe aproape toate categoriile de produse.
Imbuteliatorul local al Coca-Cola a avut in 2007 o cifra de afaceri de aproximativ 516 milioane de euro, in crestere cu 41% fata de valoarea din 2006, potrivit datelor de la Ministerul de Finante. In acelasi timp, profitul net al companiei Coca-Cola HBC Romania s-a majorat cu 18%, pana la 61,5 milioane de euro.
Coca-Cola HBC Romania, cel mai mare jucator pe piata bauturilor racoritoare, si-a majorat vanzarile in volum cu un ritm putin sub 10% (high single digit growth) in trimestrul al treilea