Dragos Magdalina, director general pentru vanzari al Romcar, importatorul Ford pe piata locala, a declarat in cadrul Seminarului Auto "Piata auto romaneasca - intre maturitate si recesiune" organizat de Ziarul Financiar in parteneriat cu Romcar si casa de avocatura Norr Stiefenhoffer Lutz, ca in Romania criza financiara a fost "importata" din Europa de Vest si nu a fost determinata de conditiile economice de pe piata locala.
"Cutremurul financiar declansat in Statele Unite si Europa de Vest afecteaza piata locala in primul rand prin costurile ridicate ale creditarii", a spus Dragos Magdalina.
In primele noua luni ale anului importurile de masini la mana a doua s-au dublat in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, la un volum de aproape 170.000 de autoturisme, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile. In aceeasi perioada, vanzarile de autoturisme noi au scazut cu 2,6%, la aproximativ 223.000 de masini.
"Importurile de second-hand vor determina la un moment dat cresterea vanzarilor de masini noi. Clientul care are in prezent o masina la mana a doua va dori la un moment dat sa o inlocuiasca cu una noua", a declarat Magdalina, care a precizat ca piata second-hand este sustinuta inclusiv de gradul redus de motorizare al Romaniei.
In ceea ce priveste automobilele achizitionate de catre companii, acestea se vor orienta in continuare catre masini noi si nu catre second-hand, datorita costurilor ridicate de exploatare ale acestora.
"Desi venim dupa cresteri spectaculoase cu cifre de 40-50% in anii anteriori, in primele noua luni, pentru prima oara, avem crestere moderata si stagnari. Aici s-au suprapus si cutremurele financiare care insa n-au atins Romania, dar care afecteaza prin indisponibilitatea creditarii", a spus Magdalina.
Dupa data de 1 iulie, aproape jumatate din volumul importat in R