Semnarea contractului pentru constructia autostrazii Comarnic-Brasov, care va fi realizat in parteneriat public-privat, a fost amanata pentru inceputul anului viitor, dupa ce initial Ministerul Transporturilor a declarat ca va anunta castigatorul pe 17 noiembrie.
Amanarea a fost determinata de companiile preselectate care au cerut mai mult timp pentru a pregati in detaliu ofertele finale. De altfel, compania austriaca Strabag a contestat termenul prea scurt de depunere a ofertelor.
Ministerul Transporturilor a preselectat patru consortii pentru constructia tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov.
Primul consortiu este format din companiile Astrada Concessions, Strabag, Egis si Eurovia Housing& Contructions. A doua asociere este CAP Consortium Autostrada Prahova, alcatuita din firmele Colas SA, Bouygues Travaux Publics, DTP-Terrassement SA si Meridian Infrastructure Finance SRL & Intertoll Europe ZRT. Al treilea consortiu reuneste companiile Vinci Concessions-Aktor Concessions-Vinci Construction Grands Projets-Aktor, iar cel de-al patrulea este consortiul cu denumirea Autostrada A3 Comarnic-Brasov Consonoi Bilfinger Berger Porr.
Din cauza crizei financiare, proiectele in parteneriat public-privat sunt mai dificil de finantat, pe fondul reticentei bancilor in acordarea de finantari.
Tronsonul Comarnic-Brasov este impartit in doua segmente, respectiv Comarnic-Predeal (36,2 kilometri) si Predeal-Brasov (21,8 kilometri), totalizand peste 50 de poduri, pasaje si viaducte.
Ministrul transporturilor Ludovic Orban urmeaza sa se intalneasca astazi cu consortiile care au depus oferte, pentru a stabili termenul de analiza a ofertelor finale.
"Evaluarea ofertelor pentru desemnarea castigatorului dureaza aproximativ o luna, dupa care mai exista un termen de zece zile pentru eventuale contestatii. Parerea mea este insa ca acest contract nu