Ministrul transporturilor lasă pe umerii noului cabinet să decidă constructorul tronsonului Comarnic-Braşov. Sursa: Codrin Prisecaru
Comparat adesea cu afacerea Bechtel, primul proiect de construcţie de autostrăzi prin parteneriat public-privat, tronsonul Comarnic-Braşov, va avea contractul parafat cel mai devreme anul viitor. Şeful de la Transporturi, Ludovic Orban, se întâlneşte astăzi cu cele patru consorţii care au trecut de preselecţie pentru a stabili termenul de depunere a ofertelor finale. Iniţial, cele patru consorţii precalificate trebuiau să-şi prezinte ofertele finale pe 17 noiembrie, însă firma Strabag a contestat acest termen.
„Evaluarea ofertelor pentru desemnarea câştigătorului durează aproximativ o lună, după care mai există un termen de zece zile pentru eventuale contestaţii“, a precizat Orban. Surse neoficiale din piaţă dau deja câştigător consorţiul format din grecii de la Aktor şi francezii de la Vinci. Valoarea contractului de construcţie, inclusiv costurile asociate întreţinerii şi operării pe o perioadă de 25 ani, a tronsonului de autostradă Comarnic - Braşov, în lungime de circa 58 km, a fost evaluată la peste 3,3 miliarde de euro, inclusiv TVA.
La începutul lunii octombrie, directorul general al CNADNR, Dorin Debucean, declara că, nesemnând anul acesta contractul pentru acest proiect, punem în pericol ceilalţi 1.000 de kilometri de autostradă care ar trebui construiţi prin parteneriat public-privat.
Spaniolii şi italienii au luat tronsonul Arad-Timişoara
Transporturile au lăsat pe ultima sută de metri şi semnarea contractului pentru tronsonul Arad-Timişoara, proiect în valoare de 270 de milioane de euro. În urma licitaţiei, câştigător a fost declarat consorţiul format din italienii de la Astaldi şi spaniolii de la FCC. Acest tronson de autostradă este finanţat printr-un acord de