» Peste 300 de hypermarketuri si supermarketuri au fost prinse in ofsaid de inspectorii Protectiei Consumatorilor si amendate cu aproximativ 700.000 lei.
» Clientii marilor magazine erau pacaliti prin diferenta dintre preturile afisate la raft si cele practicate la casa sau prin diferentele de gramaj.
» Au fost oprite de la comercializare 15.000 kilograme de produse alimentare si aproximativ 80.000 litri de vin si bauturi spirtoase.
Ultimul control al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor a scos la iveala neregulile intalnite constant in marile magazine din toata tara si modul in care sunt pacaliti cumparatorii. In hypermarketuri si supermarketuri precum Carrefour, Billa, Pic, Real, Kaufland, Rewe etc. au fost depistate diferente (intre un ban si un leu pentru fiecare produs) intre preturile afisate la raft si cele care trebuiau platite de clienti la casa. Spre exemplu, la Kaufland Iasi, macroul afumat avea la raft pretul de 5 lei, iar la casa se vindea cu pretul 5,91 lei.
Diferenta de pret nu a fost singura modalitate de pacalire a cumparatorilor depistata de inspectori. Nici la promotii nu erau respectate conditiile de vanzare. Vanzatorii aveau oferte promotionale la articole gen 3±1, fara a indica insa si pretul pe fiecare bucata, pentru a se vedea exact care este avantajul produselor oferite la promotie. La Cora Militari din Capitala se desfasura oferta promotionala iaurt Yoplait 6 la pret de 5, care nu respecta oferta declarata, intrucat pachetul promotional costa 6,54 lei, iar un iaurt din acelasi sortiment, comercializat la bucata, costa 1,15 lei. Deci pretul corect pentru 6 la pret de 5 ar fi fost de 5,75 lei, consumatorul platind suplimentar 0,79 lei pentru fiecare pachet promotional achizitionat.
Neregulile nu se opresc aici. Inspectorii au oprit definitiv de la vanzare 1.100 kilogr