Primul semestru al anului a adus cresteri de cote de piata doar hipermarketurilor si magazinelor cu discount, formate care s-au extins cel mai rapid, arata un studiu al companiei de cercetare de piata GfK.
Dinamica retailului in S1 arata ca doar extinderea in teritoriu poate garanta majorarea cotei de piata a formatelor de comert modern.
Dupa ce anul trecut hipermarketurile devansau supermarketurile in preferintele consumatorilor, prima jumatate din 2008 a adus acestora cea mai mare cota de piata din retailul modern, de 17%, fata de 15% cat detineau anul trecut.
In ultimul an, hipermarketul s-a dovedit a fi formatul de magazin care a muscat cel mai mult din comertul traditional. Mai mult, ofensiva hipermarketurilor in orase cu peste 150.000 de locuitori ar putea fi una dintre cauzele scaderii cotei de piata a supermarketurilor in aceste locatii.
"Supermarketurile pierd teren in orasele mari din Romania", se arata in studiul GfK. Potrivit acestuia, in prima jumatate din 2008 cota supermarketurilor pe piata FMCG (bunuri de larg consum) din orasele cu peste 150.000 de locuitori a scazut la 15%, de la 23%, cat detineau in semestrul intai din 2007. Aceasta dinamica vine in conditiile in care, in acelasi interval si in aceleasi orase, hipermarketurile au urcat de la o cota de 18% la 30%, iar restul magazinelor din comertul modern si cel traditional au ramas la cote relativ constante.
In 2007, retelele de supermarketuri si-au extins suprafetele de vanzare cu 29% fata de 2006, in timp ce hipermarketurile au inregistrat o expansiune de doua ori mai rapida.
Studiul citat mai arata ca hipermarketurile detin cea mai mare pondere in piata FMCG din Bucuresti, unde inregistreaza o cota de 42%, mult peste media la nivelul tarii, de 17%.
Atat in Capitala, cat si in restul oraselor cu peste 150.000 de locuitori ponderea hipermarketurilor