„Am administrat cultura, nu ne-am băgat în treaba operatorilor culturali” a declarat, joi, Adrian Iorgulescu, cu ocazia prezentării activităţii ministerului în ultimii trei ani. Între realizările acestei perioade, ministrul a ţinut să amintească înfiinţarea Fondului de mobilitate şi a programului Promocult, împrumutul destinat restaurării clădirilor-monument, programul de restaurare sau construcţie a căminelor culturale din localităţile mici, crearea fondului cinematografic, restaurarea monumentelor istorice, ordonarea cadrului legislativ sau creşterea bugetului.
Importantă e şi schimbarea modului în care se finanţează proiectele culturale: jurizarea proiectelor intră în sarcina unor comisii de specialişti, care nu au legătură directă cu instituţiile ministerului. Externalizarea, descentralizarea, „o mai bună filosofie bugetară”, investiţiile şi implicarea în programe europene sunt, de altfel, temele generale pe care Iorgulescu le consideră definitorii pentru perioada mandatului său. Actualul ministru spune că nu a favorizat domeniul muzical şi că cei mai mulţi bani au mers spre teatru şi film. Însă a pregătit şi „un cadou” pentru viitorul ministru: acesta va primi „la cheie” ediţia 2009 a Festivalului Enescu. La nerealizări, ministerul include “două restanţe pe plan legislativ” legea arhivelor şi cea a sponsorizării. În schimb, au fost încheiate negocierile în privinţa mult dezbătutelor norme meotodologice ale noii legi privind instituţiile de spectacol. (R.B.)
„Am administrat cultura, nu ne-am băgat în treaba operatorilor culturali” a declarat, joi, Adrian Iorgulescu, cu ocazia prezentării activităţii ministerului în ultimii trei ani. Între realizările acestei perioade, ministrul a ţinut să amintească înfiinţarea Fondului de mobilitate şi a programului Promocult, împrumutul destinat restaurării clădirilor-monument, programul de restaurare sau constru