Mazda2 (sport)ivul de oras
Mazda2 reprezinta deja un punct de referinta in optiunile consumatorului care urmareste achizitia unui automobil de oras, iar varianta sport vine sa intareasca pozitia marcii japoneze in segmentul mic. Stim cu totii ca orice coupe impresioneaza mai tare decat o varianta de caroserie in cinci usi, mai putin in cazul Mitsubishi Colt, insa la Madza2 sport efectul vizual este mult mai mare, poate si datorita liniilor laterale mult mai fluide, ce incorporeaza filozofia estetica zoom-zoom a japonezilor. Pentru ca ii lipsesc doua usi ii lipsesc si 15 kilograme, ceea ce se simte la capitolul performante dinamice. Din aceeasi cauza caroseria a devenit mult mai rigida si ne-a oferit o senzatie mult mai sportiva in cazul virajelor abordate rapid. Am testat pe aceasta versiune de caroserie motorizarea pe benzina de 1,3 litri si 86 de cai-putere. Nu par multi, dar la o greutate ce depaseste usor 1.000 de kilograme puterea este suficienta pentru reprize scurte de acceleratie si pentru un demaraj rapid.
Mazda a depasit in cazul modelului mini si deficienta constanta a coupeurilor, accesul la locurile din spate. Rabatarea scaunelor este la fel de facila ca si accesul la locul pasagerilor, care ofera loc suficient pentru o persoana de 180 cm inaltime atat la genunchi, cat si la nivelul capului. Interiorul este similar celui din versiunea cu 5 usi, iar spatiile de depozitare se rezuma la portiere si torpedoul minuscul. Avem insa si un portbagaj de 250 de litri, suficient pentru o sesiune de cumparaturi.
Ford Ka: redefinirea urbanismului
Ford a lansat cea de-a doua generatie a lui Ka la 12 ani dupa prima, pentru a reveni in forta intr-un segment care devine tot mai popular, datorita emisiilor de noxe reduse si implicit a taxelor.
Cu toate ca noul Ka utilizeaza aceeasi platforma tehnica Fiat 500, ambe