United Romanian Breweries Bereprod (URBB), unul din principalii producatori interni de bere, reanalizeaza in prezent proiectele si investitiile planificate pe termen scurt pentru a se adapta la conditiile si cerintele pietei, trend pe care il urmeaza multe dintre activitatile companiilor active din Romania in contextul crizei financiare, considera Shachar Shaine, presedinte URBB.
Reprezentantul URBB declara ca, la nivel international, semnele crizei financiare au fost vizibile cu cateva luni inainte de declansarea “furtunii economice” de pe Wall-Street.
“Cred ca mai potrivit ar fi nu anticiparea crizei financiare, ci pregatirea pentru astfel de momente dificile la nivel economic”, spune Shachar Shaine (foto).
In cee ce priveste industria berii din Romania, presedintele URBB considera ca efectele crizei vor fi resimtite diferit de catre companiile din domeniu.
“In opinia mea, tinand cont de faptul ca 2009 este primul an dupa alegeri, consider ca acest lucru va avea efecte pozitive, atat din punct de vedere al calculelor bugetului de stat, cat si al stabilitatii monedei locale, lucru resimtit si in scaderea deficitului bugetar. Probabil ca recesiunea la nivel mondial nu va trece nesimtita pe langa Romania, insa avem si multe puncte pozitive care vor atarna in balanta, precum dezvoltarea infrastructurii, somajul scazut etc”, declara Shaine.
Totodata, presedintele URBB afirma ca, in momentul de fata, o influenta negativa a crizei financiare asupra puterii de cumparare a romanilor este dificil de anticipat datorita vanzarilor inregistrate in primele 9 luni ale acestui an.
Potrivit lui Shaine, URBB a raportat, in primele 9 luni ale lui 2008, o crestere a volumului vanzarilor de 15% fata de perioada similara a anului trecut. De asemenea, compania estimeaza pentru acest an o cota de piata de 9%, in timp ce pentru urmatorii 2-3 ani preconiz