Nicolae Noica, fost deţinător al portofoliului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului, avertizează asupra majorărilor nejustificate de preţ, operate de către companiile constructoare pentru realizarea autostrăzilor din România. El susţine că astfel de situaţii apar din cauza lipsei de responsabilitate a unora dintre reprezentanţii statului şi reaminteşte că un contract pe bani publici trebuie să fie la dispoziţia oricărei persoane interesate. Nicolae Noica a mai spus, „La masa Adevărului”, faptul că proiectul ANL s-a împotmolit în interesele unor „băieţi deştepţi”. Fostul ministru acuza dezinteresul autorităţilor faţă de zona rurală, despre care afirmă că poate determina dezvoltarea tării.
CARTE DE VIZITĂ
• S-a născut la 7 iulie 1943.
• A absolvit Facultatea de Construcţii Civile şi Industriale din Bucureşti.
• Inginer inspector de specialitate la Institutul Central de Cercetare şi Proiectare Construcţii (1988-1990).
• Cadru asociat la Facultatea de Construcţii Civile şi Industriale - Catedra de Statistica Construcţiilor (1972-1990).
• Ministru al Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului (1996-2000).
• Membru al Comitetului de Conducere al PNŢCD în perioada guvernării CDR.
• Membru al Adunării Naţionale Bisericeşti şi al Consiliului Naţional Bisericesc.
- Adevărul: Cum vi se par preţurile avansate pentru construcţia unui kilometru de autostradă?
- Nicolae Noica: I-am rugat pe unii dintre cei mai buni specialişti din România in construcţia de autostrăzi să-mi calculeze la cât se ridică kilometrul realizat la şes şi a ieşit în jur de trei milioane de euro. În zona de deal, preţul a ieşit în jur de 7-8 milioane de euro/km, iar în zona de munte - 10-12 milioane de euro/km.
Ceea ce este f