Veniturile UPC Romania au scazut, in primele noua luni, cu 4,7%, respectiv cu 11% in trimestrul al treilea, in conditiile in care numarul de clienti s-a redus cu aproape 6% fata de luna septembrie a anului trecut, determinat de pierderea a 15% din abonati pe segmentul televiziunii prin cablu analog.
Astfel, incasarile UPC pe piata romaneasca s-au redus, in perioada ianuarie-septembrie, la 169,3 mil. dolari, de la 177,8 mil. dolari in perioada similara a anului trecut, se arata in raportul trimestrial al grupului Liberty Global, din care face parte si compania olandeza UPC.
In intervalul iulie-septembrie, veniturile UPC Romania au scazut cu 11%, de la 60,6 mil. dolari la 53,9 mil. dolari.
Romania se numara printre pietele unde grupul Liberty Global semnaleaza intensificarea competitiei, fenomen care conduce la scaderea numarului de clienti si a veniturilor.
"Desi concurenta ne influenteaza pe toate pietele din Europa Centrala si de Est, ne confruntam cu intensificari mai puternice ale competitiei in Romania si Cehia. In Romania, acest factor a condus la scaderea venitului mediu pe utilizator, a incasarilor pe segmentele video si a veniturilor totale ale companiei, atat la noua luni, cat si in trimestrul al treilea", se arata in raport.
In perioada 30 septembrie 2007-30 septembrie 2008, numarul total de clienti ai companiei a scazut cu 6%, la 1.286.900 de abonati, in conditiile unei scaderi semnificative a utilizatorilor de cablu analog, de la 1.261.100 la 1.075.900.
"Ne asteptam la o competitie stransa si in viitor, atat in Romania si Cehia, cat si pe celelalte piete din regiune", precizeaza compania.
Pe toate celelalte segmente, compania a reusit sa atraga noi clienti.
Numarul de abonati la serviciile de televiziune prin cablu digital oferite de UPC Romania a crescut de 3,7 ori, la 73.300, in timp ce abonamentele pentru se