UPC Romania, cel de-al treilea jucator de pe piata romaneasca de comunicatii fixe, a inregistrat o scadere de 6% a numarului de clienti pentru serviciile de televiziune, dar pierderea a fost compensata de cresterile inregistrate pe serviciile de telefonie si internet, se arata intr-un raport al Liberty Global.
Pe segmentul televiziunii prin cablu analogice, operatorul a inregistrat o scadere de aproximativ 15%, de la 1,26 milioane de utilizatori, cat avea in septembrie anul trecut, la 1,07 milioane, cat a raportat in septembrie 2008.
Segmentul de televiziune digitala a inregistrat o crestere de aproximativ 275%, de la 19.600 de clienti, cat erau in primele noua luni ale anului trecut, la 73.300 de clienti, cat a raportat in primele noua luni din acest an. Pierderea de pe analog a fost compensata cu ascensiunea serviciilor digitale pe care compania mizeaza foarte mult, insa nu exista o acoperire semnificativa la nivel national.
Pe segmentul serviciilor de retransmisie a programelor TV prin satelit (DTH – direct to home), UPC Romania, care activeaza pe aceasta piata sub brandul Focussat, a inregistrat o crestere de aproximativ 60%, de la 86.500 de utilizatori, cat se inregistrau la finalul celui de-al treilea trimestru al lui 2007, pana la aproximativ 138.000 de clienti in perioada similara de anul acesta.
Piata serviciilor DTH (direct to home) a atins anul trecut o valoare de 75 de milioane de euro, iar pentru anul acesta se preconizeaza o crestere de 60%, pana la o valoare de 120 de milioane de euro.
In ceea ce priveste segmentul broadband, compania si-a marit portofoliul de clienti cu 42%, pana la un numar de 225.300 de clienti, fata de perioada similara a anului trecut, cand compania avea in portofoliu 157.700 de clienti la internet.
Pana la sfarsitul acestui an se preconizeaza ca numarul utilizatorilor la internet va ajunge la 9