Centrul de servicii de la Bucuresti al gigantului Hewlett-Packard (HP), cel mai mare producator de PC-uri si imprimante din lume, care are in prezent 1.500 de angajati, va mai angaja anul viitor cateva sute de oameni.
"Estimam o crestere cu 30 - 40% a numarului de angajati in anul fiscal care a inceput la 1 noiembrie, ritm similar cu cel inregistrat in 2008", spune Anca Tapai, care coordoneaza activitatile de recrutare ale HP in Romania. Astfel, spre finalul lui 2009, aproximativ 2.000 - 2.100 de oameni vor lucra in cadrul centrului de servicii HP.
"Nu suntem afectati de criza financiara, dar o avem in vedere. Avem in permanenta 30-40 de posturi deschise simultan in cadrul centrului", a explicat pentru ZF Tapai. Centrul de servicii Global eBusiness Operations Center (GeBOC) deserveste in 22 de limbi procesele de afaceri ale HP si ale clientilor sai in regiunea EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa) si a fost deschis in 2006, functionand ca entitate juridica distincta, in timp HP Romania gestioneaza vanzarile companiei pe piata locala. In total, in cele doua entitati, lucreaza in prezent aproximativ 1.800 - 2.000 de oameni, din care 1.500 in centrul de servicii.
"Gasim oamenii de care avem nevoie, mai dificila fiind recrutarea de cunoscatori de limbi nordice. Sunt putin vorbitori de olandeza sau norvegiana pe piata, iar timpii de recrutare sunt mai mari. Ne focusam pe absolventi, care au o pondere de 65 - 70% in randul angajatilor, dar si pe oameni cu experienta", explica recruitment managerul. Angajatii centrului desfasoara activitati de relationare cu clientul (front office), activitati administrative si logistice (back office), activitati de suport creditare si colectare a debitelor (credit & collection), activitati de suport a vanzarilor (special pricing, order booking).
HP mai are doua centre de suport in Europa, la Barcelona si Varso