In luna octombrie au fost lansate la Paris doua carti neobisnuite, interesante aproape exclusiv din punct de vedere plastic, dar diametral opuse in spirit, despre care s-a vorbit enorm. Cea dintai este publicata de Benedikt Taschen, renumitul editor de albume de arta, si se numeste The Book of Olga. Volumul era calificat de catre recenzentul de la Elle cu o formula delicioasa: "A Star is Porn!". Cartea inchide in cele 100 si ceva de pagini ale sale visul miliardarului rus Serghei Rodionov de a-si vedea vazuta splendida nevasta, pozata de catre un fotograf de faima, in ipostaze de la sexy in sus. Artista careia Rodionov i s-a adresat pentru punerea in practica a proiectului este Bettina Rheims, celebra pentru imaginile sale erotice, dar si pentru faptul de a fi realizat portretul oficial al ex-presedintelui Jacques Chirac. Olga, modelul care isi arata nurii in zeci de ipostaze cu clenci cultural, este fara indoiala frumoasa, tanara, dezirabila, face parte din jet-setul moscovit si are ea insasi un business serios, adica un magazin Vivienne Westwood, deschis la doi pasi de Bolsoi. Imaginile create de Bettina, nu chiar atat de Hustler, dar nici de tot Playboy-blajine, se joaca pe celebre arii sado-maso, trimit la epoca Maria Antoaneta sau ataca momente-cult din istoria artei, cum ar fi bunaoara Originea lumii a lui Gustave Courbet, care ne infatiseaza o Olga distribuind-si generos intimitatea, in prezenta unui semnal clar al epociii noastre: un piercing pe baza de diamante, asezat chiar la baza originii. Nu putem epuiza aceasta prezentare fara a mentiona faptul ca insasi Catherine Millet, vibrand probabil la zvonul rublelor, s-a intalnit cu mogulul rus & doamna sa tocmai la Moscova, si a fost de acord sa scrie, punandu-si in opera tot harul de preoteasa a sexului, o entuziasta prefata.
Cel de-al doilea volum la care ne referim este o carte serioasa, prea serio