"The credit crunch song" este cel mai nou hit de pe piata. Spre deosebire de alte melodii care-ti unduiesc soldurile, noul cantec indeamna toti brokerii si dealerii sa-si puna mainile in cap (in semn vizibil de disperare) si sa schiteze "the credit crunch", noul pas de dans, la moda de pe Wall Street.
Primul blues a fost de fapt surprins de reporterii de la New York Magazine care parodiau evacuarea birourilor de catre angajatii bancilor falimentare Morgan Stanley si Lehman Brothers. Femeile ieseau din banca plangand, ducand in mana cutiile cu lucruri personale, ca dupa o despartire de iubiti, iar barbatii se strangeau in brate inlacrimati. Ca intr-un film siropos de dragoste.
Umorul pare sa fie singura scapare din depresia financiara. "De vreme ce bancile au cazut, ca si bursa, ne putem macar ridica moralul" par sa spuna cei ce si-au pastrat simtul umorului (negru) in contextul crizei actuale. Levierul sunt muzica, bancurile, animatiile ce parodiaza atmosfera din birourile bursei sau chiar petreceri ce au ca tema criza financiara.
PlumParty, o companie americana ce se ocupa de organizari de evenimente, are in oferta chiar si Financial Crisis Party, cu 25% reducere (ca doar e recesiune) pentru cei ce folosesc un cupon ... Meltdown. Iar indemnul lor de pe site este " Nu sta sa privesti cum ti se prabuseste lumea, fa-o cu stil!" sau "Cand viata iti ofera un pachet de actiuni fara valoare, cumpara-ti o palarie de petreceri".
Ca sa indulceasca gustul amar al falimentului, retailerul britanic Selfridges a adus pe piata batoanele de ciocolata "Credit Crunch". O punga de 150 de grame de batoane "crunchy" cu ciocolata si miere costa 4 lire sterline si este marketata de companie ca "affordable luxury". Pentru cei deprimati de situatia financiara simplul ambalaj uitat pe masa dupa ce ciocolata s-a terminat ar putea fi totusi un reminder trist al