GlaxoSmithKline Romania (GSK), liderul pietei farmaceutice locale, tinteste o treime din piata medicamentelor destinate tratarii disfunctiilor erectile prin brandul Levitra, un segment disputat in prezent de brandurile Viagra (Pfizer) si Cialis, comercializat de compania americana Eli Lilly.
"Am fi multumiti daca la finalul anului viitor vom putea detine o treime din piata medicamentelor pentru tratarea disfunctiilor erectile", a declarat David Lechleiter, vicepresedinte si director general al GSK Romania.
Pretul unei cutii de Levitra, care contine patru pastile, de 5, 10 sau 20 de mg, variaza intre 40 (11 euro) si 115 lei (32 euro).
In conditiile in care David Lechleiter estimeaza ca aceasta piata va ajunge la finalul anului viitor la 10 milioane de euro, in crestere cu 25-30% fata de anul acesta, vanzarile Levitra ar putea ajunge la 3 milioane de euro in 2009, potrivit estimarilor ZF.
GSK detine in prezent doua medicamente pe segmentul de produse urologice, Levitra, pentru tratarea disfunctiilor erectile, si Avodart, pentru tratarea prostatei, si intentioneaza sa mai lanseze pana in 2010 alte doua produse pe acest segment care realizeaza 5% din vanzarile GSK, potrivit reprezentantilor companiei.
Filiala locala a companiei britanice a finalizat anul 2007 cu o cifra de afaceri de 459,2 mil. lei (137,5 mil. euro).
Levitra a fost creat de grupul german Bayer si a fost promovat in Europa de ambele companii, atat Bayer, cat si GSK, printr-un acord comun. La finalul anului 2005, reprezentantii Bayer nu au mai dorit sa continue acest parteneriat, GSK nemaiavand dreptul de a vinde acest medicament din acel moment.
"In Romania, am continuat livrarea Levitra pana la terminarea stocurilor, medicamentul nemaifiind disponibil pe piata locala intre aprilie 2007 si octombrie 2008. Acum am recuperat dreptul de a vinde Levitra, iar de la 1 oc