La 10 ani după ce filmările s-au încheiat şi la aproape două decenii de când a fost conceput, „Seinfeld“ rămâne unul dintre cele mai îndrăgite seriale de comedie.
Nu s-a întâmplat nimic ieşit din comun cu eroii celui mai iubit serial de comedie, „Seinfeld“, difuzat de Pro Cinema. Producţia se află la cel de-al şaselea sezon, episodul 103, şi continuă să ne provoace constant hohote de râs, făcându-ne martorii unor situaţii cât se poate de obişnuite, în care, adesea, ne regăsim. Tocmai de aceea ne-am propus să abordăm fenomenul Seinfeld independent de un eveniment major din vieţile protagoniştilor.
„Seinfeld“ a început să se afirme timid în iulie 1989 şi a ajuns, odată cu sezonul 6, lider de audienţă, loc pe care şi l-a readjudecat şi cu ultimul sezon (9), în perioada 1997-1998.
Episodul final al seriei a fost difuzat chiar în ziua morţii lui Frank Sinatra, cu toate acestea audienţa de care s-a bucurat a fost enormă, 76 de milioane de privitori, clasând „Seinfeld“ pe locul al treilea în categoria celor mai urmărite finaluri din istoria televiziunii, după „M*A*S*H“ şi „Cheers“.
Conform unui clasament TV Guide din 2002, Seinfeld este serialul numărul 1 al tuturor timpurilor şi, la 10 ani după încetarea filmărilor, a rămas unul dintre cele mai puternice branduri TV.
Revoluţia hazlie
Se poate spune că „Seinfeld“ şi-a construit succesul cu un umor incredibil, aplicat celor mai comune situaţii de viaţă. O abordare care a răsturnat tabuuri, fără să scandalizeze, care a făcut haz pe orice temă, oricât de sensibilă ar fi fost aceasta, şi care ne-a făcut să privim mai bine paiele din ochii noştri şi ai vecinilor. În lumea televiziunii, Seinfeld a produs o revoluţie de catifea, cu o proprietate extrem de plăcută, aceea de a te face să râzi spontan şi inteligent, de alţii şi, ce e mai important, de tine î