Bechtel a facut greseli de proiectare si executie pe tronsonul Campia Turzii-Gilau al autostrazii Transilvania, ceea ce a determinat alunecari de teren pe un segment de 36 km, potrivit rezultatelor unui control efectuat de consultantul EGIS Scetauroute la solicitarea Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).
"Bechtel a avut abateri in executia lucrarii, afectand calitatea lucrarilor, insa greselile sunt remediabile si nu vor duce la intarzieri", a declarat ieri directorul de comunicare al CNADNR, Stefan Szobotka.
Alte abateri rezultate in urma analizei au fost ignorarea de catre proiectant a recomandarilor din studiile geotehnice si interpretarea eronata a datelor din forajele geologice. Szobotka a mentionat ca Bechtel va suporta toate costurile cu reparatiile, intrucat CNADNR nu are nicio obligatie contractuala in achitarea contravalorii prejudiciului.
El nu a facut o estimare a pagubelor. Compania americana nu a putut fi contactata pana la inchiderea editiei. Pentru derularea proiectului, Guvernul a decis sa inceapa procedurile de expropriere a unor terenuri in suprafata de aproape un milion de metri patrati si sa achite proprietarilor deposedati de terenuri despagubiri in cuantum total de 119,4 mil. lei (circa 32,1 mil. euro).
Terenurile care urmeaza sa fie expropriate pentru aceste lucrari, considerate de utilitate publica, se afla in localitatile Ip, Crasna, Nusfalau si Boghis din judetul Salaj, conform unei hotarari aprobate recent de Guvern.
Proiectul de constructie a autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov-Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract cu o valoare de 2,2 mld. euro acordat Bechtel.
Lucrarile au fost intrerupte la jumatatea anului 2005, cand autoritatile au inceput reanalizarea contractelor incheiate de guvernarea precedenta.
Ca urmare a sistarii lucrarilor, termenu