Managerii companiilor de training considerau pana acum cativa ani ca poseda suficiente calitati pentru a comanda trainerilor sa tina cursuri de formare profesionala asa cum credeau ei ca este eficient. Lucrurile au evoluat, iar managerii au devenit mai receptivi si mai deschisi spre performanta, spun reprezentantii Achieve Global, divizia de training a United Business Development (UBD).
"Pana acum 2-3 ani, managerii erau un fel de tartori care comandau trainerului cum sa livreze cursurile de pregatire. Intre timp, lucrurile s-au schimbat, iar executivii romani au trecut peste acest stadiu. Infuzia de multinationale de pe piata locala a schimbat si mentalitatea angajatorilor autohtoni care au inceput sa constientize ca fara training, angajatii lor nu pot fi suficient de pregatiti", afirma Diana Rosetka, business unit manager al Achieve Global.
Ea apreciaza ca tocmai aceasta schimbare a mentalitatii managerilor a dus la cresterea pietei. "Din ce in ce mai multe companii vor sa devina angajatori doriti in contextul unei piete a fortei de munca guvernata de deficit de personal si, mai mult, de o batalie pentru talente", spune Rosetka. Chiar daca recunoaste ca s-au facut progrese in privinta dezvoltarii angajatilor, piata locala de training mai are mult de recuperat pana sa ajunga macar la nivelul tarilor din regiune.
Potrivit lui Rosetka, care citeaza un studiu de anul trecut al Human Capital Institute, angajatorii locali aloca pentru training sub 2% din totalul bugetului de cheltuieli cu forta de munca. In SUA si in statele din Europa de Vest procentul este cuprins intre 7% si 14%, iar in tarile care au aderat la UE in primul val procentul variaza intre 2,5% si 6%.
"Totusi, angajatorii trebuie sa constientize ca pentru a fi eficient, trainingul trebuie dublat de aspecte cum ar fi dezvoltarea unei culturi organizationale in companie sau de