Retailerul electroIT Domo a raportat o crestere de 12% a vanzarilor pentru primele 9 luni anului, la 137 mil. euro, un ritm mai redus decat cel raportat pentru prima jumatate a anului, cand cresterea in euro a fost de 18% comparativ cu primul semestru din 2007.
Domo, care estima la inceputul anului vanzari de 270 mil. euro (plus 40% fata de 2007), a realizat dupa primele noua luni jumatate din obiectivul propus. De altfel, compania a mai ajustat pe parcursul anului bugetul pe 2008, in urma cu trei luni retailerul anuntand o noua tinta de vanzari de 240 de milioane de euro.
Pentru a atinge acest prag Domo, care opereaza o retea de circa 125 de magazine, ar trebui sa realizeze vanzari de 103 mil. euro in ultimele trei luni ale anului, adica o medie lunara de aproape 35 mil. euro, de peste doua ori mai mare fata de media lunara calculata de ZF pe baza rezultatelor din primele noua luni.
In 2008 toti retailerii de electronice si electrocasnice au recurs la una sau doua reestimari ale bugetelor de vanzari in urma evolutiei imprevizibile a pietei pe care activeaza.
Trimestrul trei a adus vanzari mai reduse si pentru liderul pietei, Altex, care in urma centralizarii rezultatelor si-a reestimat pentru a doua oara tinta pentru final de an la 360 de milioane de euro, cu 15% sub bugetul initial.
De asemenea, primii trei retaileri electroIT au reevaluat strategiile de extindere a retelelor, astfel incat Altex a anuntat ca va finaliza amenajarea proiectelor aflate in derulare, dar va ingheta alte proiecte viitoare, iar Flamingo a inghetat planurile de extindere pentru 2009, in conditiile in care se asteapta la o franare a consumului cel putin pentru primul semestru. In mod similar, Domo a anuntat ca in 2008 va opera patru magazine Technomarket, dar in prezent functioneaza doua unitati.
"Marjele operationale au ramas constante si in confo