Producatorul bunurilor de larg consum Unilever a ales in cea mai recenta campanie de promovare a brandului Rexona sloganul "Romancele se dau cu deodorant de 5 ori mai rar decat englezoaicele", subliniind astfel consumul redus din Romania, in ciuda faptului ca anual piata creste cu 20%.
Consumul de deodorant pe cap de locuitor a crescut de la 0,8 bucati/an in 2005 la 1,12 bucati/an in prezent, dar este mult sub media unor tari din Europa, ca Ungaria, unde in 2007 consumul era de 2,5 bucati/an, Germania, unde se utilizeaza 3,5 bucati pe an, sau Marea Britanie cu 5,1 bucati/an vandute pe cap de locuitor.
"Utilizarea redusa a deodorantului la nivel local trebuie vazuta si in contextul in care penetrarea acestei categorii este redusa. De exemplu, deodorantele pentru femei sunt cumparate in circa 47% din gospodarii", a declarat pentru ZF Ramona Bloju, brand building manager deo, in cadrul Unilever South Central Europe, companie care continua sa fie lider valoric de piata in categoria deodorantelor, detinand o cota de 24,8% in iulie-august 2008, potrivit datelor Unilever.
Piata deodorantelor, estimata la aproximativ 60 de milioane de euro, isi pastreaza, in ciuda unei cereri reduse, pozitia de top in categoria produselor de ingrijire personala, cosmetice si parfumerie, la paritate cu piata sampoanelor, inregistrand in continuare cresteri de 15%-20%, potrivit datelor furnizate de compania de studii de piata Nielsen, care nu include vanzarile cash&carry sau vanzarile directe.
Jucatorii spun insa ca o valoare totala a acestui segment atinge pragul de 100 de milioane de euro.
"In ultimele 12 luni, deodorantele pentru femei au ajuns la o valoare de pana la 54 de milioane de euro, in crestere cu peste 15% in comparatie cu anul anterior, la fel ca si piata deodorantelor pentru barbati, care a atins valoarea de 46 de milioane de euro in aceeasi