Nicio recrutare nu este sigura. Cel putin nu 100%. Proaspatul angajat poate alege sa plece din companie dupa doar cateva luni de zile pentru o pozitie mai buna, un salariu mai mare sau, pur si simplu, pentru ca simte ca nu se potriveste cu mediul de lucru din organizatie, fapt ce poate fi destul de deranjant pentru angajatorul care a platit cateva mii de euro pentru recrutare.
Perioada de garantie este intervalul de timp in care firmele de recrutare inlocuiesc, gratis, un angajat pe care l-au plasat, dar care si-a parasit postul in acest timp. Cu cat angajatul pleaca mai repede, cu atat este mai clar ca recrutarea nu a fost un succes.
Pentru companiile de recrutare care ofera perioade de garantie, acest lucru poate fi un atu in plus, in conditiile in care mobilitatea angajatilor de pe piata locala a devenit tot mai mare in ultimul timp, iar organizatiile investesc deja zeci de mii de euro pentru a recruta si a inlocui oamenii care pleaca.
"Perioada de garantie difera in functie de nivelul de responsabilitate al pozitiei. In general, garantia pentru pozitiile-cheie manageriale este de un an de zile. Sunt companii care au inceput sa ofere doi ani de garantie, ceea ce pentru noi este un nonsens. Daca un angajator nu reuseste sa-si dea seama in primul an de zile daca cel pe care l-a angajat este performant, inseamna ca are o problema. Daca isi da seama abia in al doilea an, este putin cam tarziu", este de parere Sorin Roibu, managing director al companiei de executive search Arthur Hunt. In opinia lui Roibu, oferirea unei perioade de garantie este si un instrument de marketing. Un client care aude ca o companie de executive search ofera doi ani garantie se simte protejat, simte ca postul respectiv va fi protejat timp de doi ani de zile.
In cazul Arthur Hunt, aproximativ 5-6% dintre managerii plasati in companii parasesc locul de munca in t