Dupa aproape 10 ani in care a lucrat pentru multinationale, ca sales representative in domeniul IT, Ileana Marcu a revenit la pasiunea ei din facultate, marketing-ul, lansand MarkMakers, companie specializata in servicii diverse, de la organizarea de evenimente corporate, la lansari de produse, campanii PR sau creatie publicitara.
“Am inceput in 2004, intial importand materiale promotionale pentru clienti. Mi-am dorit foarte mult sa organizez evenimente, pentru ca include tot ceea ce am invatat, de la creatie la management”, ne-a declarat Ileana Marcu (foto), fondatorul MarkMakers (nume inspirat de Marketing Makers).
Anii petrecuti in multinationale i-au oferit o alta abordare a pietei, iar decizia de a pleca a fost privita cu circumspectie: “Foarte multa lume nu a inteles de ce vreau sa-mi asum aceste riscuri”, marturiseste aceasta.
Primul eveniment corporate a fost organizarea unei conferinte de presa pentru Hofman-La Roche, unde au fost invitate 60 de persoane, iar apoi compania a contactat-o pentru petrecerea de Craciun, care a inclus un spectacol de patru ore cu actori si muzica.
Un calculator si 500 de euro
“Investitia initiala au fost documentatia in jur de 500 de euro si un calculator. Sediul era la mine acasa”, spune Marcu, care, pana anul trecut, organiza singura evenimentele.
Nu de multe ori, s-a lovit de refuzul clientilor noi, care preferau agentiile mari, insa primii clienti au capatat incredere in serviciile complexe oferite de mica agentie. “In prezent avem 8-10 clienti stabili si un numar mediu de 4-5 evenimente lunar. Pana anul trecut, alergam dupa clienti, anul acesta am fost recomandata de catre altii ”, afirma aceasta.
Cum sa pornesti o firma de organizare de evenimente cu 1.000 de lei
Un client nu este numai pentru o zi, este in primul rand un parteneriat, considera fondatorul MarkMakers, care a