Tinerii care participa la targuri de joburi au inceput sa devina mai specializati si mai informati despre ceea ce inseamna piata fortei de munca. Multi dintre absolventi apeleaza la firme specializate de recrutare pentru a-si gasi un job.
Turbulentele financiare internationale au inceput sa ii puna pe ganduri nu doar pe angajatorii de pe piata locala, care incearca sa gaseasca cele mai eficiente metode de reducere a cheltuielilor, ci si pe cei care isi cauta un loc de munca. Practic, imaginea de acum cativa ani a candidatului dezorientat, aflat in cautarea unui job, care aplica pentru oricine si orice incepe sa dispara.
"Angajatii au devenit mai eficienti si mai specializati decat in trecut. Inainte de a participa la un targ de joburi se uita foarte mult pe internet, pentru ca vor sa se documenteze. De asemenea, spre deosebire de anii trecuti cand companiile prezente la eveniment primeau sute de CV-uri, lucrurile s-au schimat radical. Acum, angajatorii primesc mai putine CV-uri deoarece candidatii vin cu un target precis la astfel evenimente", spune Mihai Manole, executive manager la firma de recrutare HR Perform, organizatorul targului de joburi JOBfest, desfasurat saptamana trecuta in Capitala.
De asemenea, o alt argument care evidentiaza schimbarea de atitudine a candidatilor fata de procesul de recrutare este ca multi dintre ei incearca sa obtina un job cu ajutorul agentiilor de recrutare.
"Cei care isi doresc sa lucreze prefera din ce in ce mai mult sa foloseasca serviciile unei agentii de recrutare, deoarece beneficiaza si de sfatul unui specialist. Astfel, candidatii pot intelege mai bine ceea ce doresc angajatorii de la ei, precum si ce anume trebuie sa faca pentru a-si spori sansele de angajare", spune Manole.
Mai mult, criza financiara si mai ales impactul acesteia asupra angajatorilor ii determina pe candidati sa isi po