Uniunea Ziariştilor şi Editorilor Auto din România (UZEAR), una dintre cele două asociaţii ale presei din domeniul auto din România, a anunţat câştigătorul concursului „Maşina Anului 2009”. Destul de uşor de prognozat, încă de la anunţarea maşinilor finaliste, învingătorul este modelul Sandero al producătorului autohton Automobile Dacia. Mult mai surprinzătoare sunt poziţiile în clasament ale modelelor Volkswagen Tiguan şi Subaru Forester care au ocupat locuri
Uniunea Ziariştilor şi Editorilor Auto din România (UZEAR), una dintre cele două asociaţii ale presei din domeniul auto din România, a anunţat câştigătorul concursului „Maşina Anului 2009”.
Destul de uşor de prognozat, încă de la anunţarea maşinilor finaliste, învingătorul este modelul Sandero al producătorului autohton Automobile Dacia. Mult mai surprinzătoare sunt poziţiile în clasament ale modelelor Volkswagen Tiguan şi Subaru Forester care au ocupat locurile doi şi trei, depăşind modele ca Mazda6, Honda Accord sau Renault Symbol.
Juriul UZEAR a fost compus din 35 de jurnalişti şi directori de publicaţii din întreaga ţară, 14 dintre aceştia fiind angajaţii unor companii cu sediul în Bucureşti. Odată cu decernarea titlului de „Maşina Anului 2009”, UZEAR a premiat şi „Designul Anului 2009”, adjudecat de Jaguar XF, dar şi „SUV-ul anului 2009”, oferit modelului Tiguan de la Volkswagen. Peste câteva zile, şi cealaltă asociaţie a presei auto, APAR, va desemna câştigătorul concursului „Maşina Anului 2009 în România”.
Având în vedere atuurile modelului autohton prezent în finale, este de aşteptat, ca şi în ultimii doi ani când au câştigat pe rând Opel Corsa şi Kia Cee’d, ca ambele concursuri să aibă acelaşi câştigător: Dacia Sandero.